web 2.0

مشایی:ممتنع یعنی منفی،پخش سرود دروغه

رئیس دفتر رئیس‌جمهور درباره چندسخنگویی گفت: هنوز تصمیم قطعی در این خصوص اتخاذ نشده اما من تصور می‌كنم كه در كمتر از 2 هفته سخنگو برای دولت مشخص شود.
به گزارش اسفندیار رحیم مشایی رئیس دفتر رئیس‌جمهور در حاشیه مراسم هفتمین روز درگذشت علی كردان وزیر اسبق كشور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در خصوص معاونت اجرایی رئیس‌جمهور و اینكه آیا قرار است این معاونت باتوجه به واگذاری مسئولیت‌های آن به رئیس دفتر رئیس جمهور و معاون اول منحل شود، گفت: معاونت اجرایی منحل نمی‌شود و سر جای خود باقی می‌ماند.
وی افزود: بنده نمی‌گویم كه كسی به زودی در این سمت منصوب می‌شود بلكه ما در حال بررسی سازمان نهاد ریاست جمهوری هستیم و همه نیازمندی‌ها و حوزه‌ كاری كه باید در نهاد صورت بگیرد در حال بررسی است و زمانی كه این بررسی‌ها كامل شد و نهاد و معاونت اجرایی زمانی كه تقسیم‌بندی‌هایشان صورت گرفت و جایگاه معاونت اجرایی به طور كامل مشخص شد در آن زمان معاون اجرایی هم مشخص می‌شود.
وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار فارس در خصوص زمان تعیین سخنگو برای دولت گفت: سخنگوی دولت به زودی مشخص می‌شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور در خصوص تعداد سخنگو در دولت گفت: هنوز تصمیم قطعی در این خصوص اتخاذ نشده و تصمیم‌گیر نهایی شخص رئیس‌جمهور است و من تصور می‌كنم كه در كمتر از 2 هفته سخنگو برای دولت مشخص شود.
* علت عدم حضور احمدی‌نژاد در جلسات مجمع تشخیص، مشغله كاری است
مشایی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار فارس در خصوص پاسخ مثبت احمدی‌نژاد به هاشمی برای شركت در جلسات مجمع تشخیص مصلحت گفت: من از چنین نامه‌ای اطلاع ندارم و علت شركت نكردن ایشان این است كه رئیس‌جمهور مشغله بسیاری دارد و جلسات بسیاری را باید شركت كند و به همین دلیل به برخی از جلسات نمی‌رسند كه شركت كنند و در جلسات مجمع نیز بعضی‌وقت‌ها شركت كردند.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینكه شما در سفر آقای رئیس‌جمهور به ونزوئلا در سفر دوره‌ای ایشان حضور داشتید آیا در این سفر سرودی به غیر از سرود جمهوری اسلامی پخش شد، گفت: پخش سرودی به غیر از سرود جمهوری اسلامی صحت ندارد و پخش سرود دوران شاهنشاهی را تكذیب می‌كنم و بر خلاف مسائل دیپلماتیك امكان ندارد سرودی به غیر از سرود كشور میهمان سرودی دیگر پخش شود و مانند یك نوار نیست كه در هر سفر طرف دیگر آن را پخش كنند.
رئیس دفتر رئیس‌جمهور در خصوص رای ممتنع چند كشور به قطعنامه ضد ایرانی در گروه 1+5 شورای حكام گفت: رای ممتنع نیز همان رای منفی است و در زمانی كه آنها می‌خواستند علیه ایران اجماع كنند رای ممتنع نیز همان رای منفی است.